HTML

ismerős valahonnan

Meghallgatom, megszeretem, megírom, ti is meghallgatjátok, megszeretitek, de nem írjátok meg, mert az lenne milyen már.

Friss topikok

  • Faby: Tudtam, hogy ismerős valahonnan, most már a forrását is ismerem, köszönöm. De! A "megfolytotta" mi... (2019.06.27. 16:56) Spanyolviasz: Walk Like James (The Four Seasons + Bon Bon)
  • tkábeles: Ákos dalai nem csak dalszövegek,hanem versek is. Általában versírás közben az ember nem a betűkre ... (2010.05.22. 10:25) Eszperente messiás
  • SLACÓ: ...akárki volt, gyenge dolognak tartom a COHIBA szivarok gyűrűjének szín- és forma világát konvert... (2010.03.23. 22:00) Friss vér
  • Bögrecast: Datarock interjú, itt és most www.radiobogre.com/index.php/adasok/34-interju/227-datarock-interju (2009.05.29. 13:21) Fa-Fa-Fa Heads (Talking Heads + Datarock)
  • Bögrecast: Datarock interjú, itt és most www.radiobogre.com/index.php/adasok/34-interju/227-datarock-interju (2009.05.29. 13:20) Datarock 'n' roll (update)

Svéd merítés #2

2008.11.05. 11:03 bakfitty

Elég nyilvánvaló, hogy szeretem a Boat Clubot. Nem csoda, a mai napig az egyik legjobb dolog, amit az utóbbi években hallottam, verem is a fejem a falba, hogy miért nem tavaly hallgattam meg úgy istenigazából, akkor lett volna plusz egy évnyi Boat Club-rajongásom. Most, hogy lement egy számuk a Beat Connectionben vettem csak a fáradságot, hogy utánuknézzek: ők is egy duó, mint megannyi más svéd popzsenialitás (Studio, Tough Alliance), de a last.fm hiába irogat mindenféle kislemezekről, én csak és kizárólag a Caught The Breeze-t találtam tőlük. DE. A Boat Club két tagja a Citylights nevű - többtagú - együttesben kezdte, akiknek ugyancsak nem volt sok anyaguk, de legalább pár szám megtalálható. A Poor As You talán a legjobb, valahol félúton van a Club 8-féle andalgós kamarapopja és a Boat Club elvágyódós újhullámja között. BC rajongóknak muszáj. És itt egy videó, ami azt bizonyítja, hogy a Boat Club élőben is legyilkolna mindenkit, én legalábbis tiszta libabőr lennék.

Citylights - Poor As You

Bár nem írtam róluk, a Mixtapes & Cellmates az én saját emóm. Kicsit shoegaze, kicsit elektronika, de főleg ebból a tipikus svéd zsebméretű fajtából, és mint honfitársaik ők is gyönyörű dallamokat írnak, jó vastag zajtengerek alá. Jön a tél, biztos pörögni fog a Retrospective című kislemezválogatásuk. Mivel a kedvenceimből nekem sosem elég, nagyon megörültem, amikor a M&C énekes, Robert Svensson saját lemezt adott ki, számomra dekódolhatatlan Young punks are on the never-never címmel. A nagy megörülés után megijedtem, féltem, hogy hasonló, nyugodt teázókba való zene lesz, mint Peter Morén szólóalbuma, és úgy is indul pár számon keresztül, de aztán a második felére összekapja magát. Az 1987-et onnan is szedtem ki, de van videó is hozzá.

Robert Svensson - 1987

Az ingyen dolgok jók, főleg, ha svédek. A Parker Lewis művésznevű egyszemélyes projekt (nem tudom, hogy pontosan kié) eddig is ingyen osztogatta a kislemezeit a direkt erre felállított kiadónál, de eljött az idő, hogy megjelenjen egy albuma is. Ingyen. Az ilyen grátisz dolgokat amúgy is érdemes letölteni, ha az embernek van pár perce ilyen dolgokra (a last.fm-en érdemes körbenézni mindig ezügyben), de Parker Lewis esetében nemcsak érdemes, hanem ajánlott, sőt, kötelező. Megvan benne minden, ami jelenleg az elsőosztályú svéd indie zenét jellemzi, hangminták, Yahama-szintik, szépséges gitártémák és érzelmes vokálok.

Parker Lewis - Parker Lewis (jobb klikk, mentés másként)

És egy kis kirohanás a végére. A Boat Clubhoz két ember kellett, és csodálatos zenét játszanak. A Parker Lewis valószínűleg egy srác összvissz. De mégis amit csinál mindkét együttes, az kreatív és abszolút eladható és élvezhető külföldön. Nem hiszem el, hogy Magyarországon nincsenek olyan emberek, akik ezeket meghallgatják és nem érzik úgy, hogy itthon is lehetnének ilyen együttesek. Könyörgöm, valaki fogjon már egy Mary Zsuzsi lemezt, lopjon ki belőle egy hangmintát, laptopon engedjen rá egy dobgép-alapot, keressen egy szintit amivel jó nyolcvanas évek hangulatot lehet gerjeszteni, fogjon egy havert akit lehetőleg nem érintett meg a grunge és még képes artikuláltan és modorosság nélkül énekelni, esetleg szervezzen be még egy gitárost, és voilá, talán valami kreatív és élvezhető (és tipikusan indie) exportcikk lehetne. Valaki tegye meg, mert ha senki sem vállalkozik, akkor nekem kell.

Szólj hozzá!

Címkék: mp3 zene ingyen skandináv boat club citylights robert svensson parker lewis

A bejegyzés trackback címe:

https://ismerosvalahonnan.blog.hu/api/trackback/id/tr73751053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása