A mainstream az új underground, mondta gurkaserpa a Beat Connection első adásában, és mondjuk nem teljesen értek vele egyet, de Estelle zseniális számáért kivételt teszek. Az American Boy ugyanis az idei év legjobb fősodorbeli slágere, amit egyértelműen nem az ilyen zenebuziknak készítettek, mint én. És mégis, megannyi Rihanna-förmedvény (kollaborációi TI-vel és a Maroon 5-al borzasztóak) és Britney-rothadás (womanizerwomanizer) után, illetve előtt ott volt ez a gyöngyszem, amit ráadásul az általam mérhetetlenül gyűlölt Black Eyed Peas főembere, will.i.am rakott össze, és ugyanazt a metódust használja fel, mint az eggyel ezelőtti Kanye West album: francia elektronika.
És jó. Főleg mert Estelle illő vokalista a szintetizátorokhoz, szép a hangja de nem tolakodó, nem sikongat hanem búg, és will.i.am hangszerelése sem pofátlan, hanem ízléses, annak ellenére, vagy pont azért, mert egy autentikus, igaz német hangmintát használ az & Down-t a Boys Noizetól. Ízléses, szép, búgó, ilyeneket is régen mondtam egy olyan számra, amit jelöltekm Emmyre és aminek a hülye változatai/paródiái már a rádiocafét is elárasztották.