Kicsit csalok, mert egyértelmű, hogy honnan szedték a mintát, sőt, a cédé kis füzetében is benne van. De mégis.
A Goblin* zenéjét régebben is szerettem, a Profondo Rosso betétdala is nagyon jó, Romero Holtak Hajnalához is nagyon rémisztő zenét írtak. A Tenebre dala is igazából elmehetne egy diszkóban is. Mostanában két együttes is feltűnt, akik a Goblin vagy John Carpenter zenéit próbálják lemásolni (az Italians Do It Better kiadó vészjósló dark wave-jéről nem is beszélve), a Giallos Flame és a Zombie Zombie, amiknek hallgattam az albumaikat, de valahogy úgy vagyok vele, hogy mi a túrónak hallgassam a hommage-t, ha ott az eredeti? Ami ráadásul kontextusban is értelmezhető, mert a Tenebre-ről mindig be fog ugrani a borotvás/baltás gyilkos, de mondjuk a Giallos Flame Violent Professionals albuma csak idegesíteni fog.
A Justice-ról meg remélem semmit nem kell elmondani. Szerintem övék volt a tavalyi év egyik legjobb albuma, és bár koncerteken általában nagyon bénák (kicsit elnyújtják a számaikat és szevasz, bámulhatod a neonkeresztet), de nagyon-nagyon várom a szigetes fellépésüket. A Szigeten általában mindig franciákból van a legtöbb, érdekes lesz látni, ahogy utolsó napon éjfél körül egy csomó már halálfáradt, koszos, büdös francia (és angol és német és magyar) elindul a Parti Aréna fényesre suvickolt közönsége felé, hogy a Waters Of Nazarethre hedbengeljen. Én is ott leszek. Őrület lesz.
*a teljesség igénye miatt idebököm, hogy ugyan a Goblin játssza a Tenebre soundtracket, a zenét igazából a Goblin három tagja, Claudio Simonetti, Fabio Pignatelli és Massimo Morante írta.
**aki nem tudná, a Phantom két részes, de csak az elsőt töltöttem fel, úgyhogy kicsit hirtelen lesz vége.