HTML

ismerős valahonnan

Meghallgatom, megszeretem, megírom, ti is meghallgatjátok, megszeretitek, de nem írjátok meg, mert az lenne milyen már.

Friss topikok

  • Faby: Tudtam, hogy ismerős valahonnan, most már a forrását is ismerem, köszönöm. De! A "megfolytotta" mi... (2019.06.27. 16:56) Spanyolviasz: Walk Like James (The Four Seasons + Bon Bon)
  • tkábeles: Ákos dalai nem csak dalszövegek,hanem versek is. Általában versírás közben az ember nem a betűkre ... (2010.05.22. 10:25) Eszperente messiás
  • SLACÓ: ...akárki volt, gyenge dolognak tartom a COHIBA szivarok gyűrűjének szín- és forma világát konvert... (2010.03.23. 22:00) Friss vér
  • Bögrecast: Datarock interjú, itt és most www.radiobogre.com/index.php/adasok/34-interju/227-datarock-interju (2009.05.29. 13:21) Fa-Fa-Fa Heads (Talking Heads + Datarock)
  • Bögrecast: Datarock interjú, itt és most www.radiobogre.com/index.php/adasok/34-interju/227-datarock-interju (2009.05.29. 13:20) Datarock 'n' roll (update)

Laura Palmer Unrecorded (Angelo Badalamenti + M83)

2008.02.27. 16:15 bakfitty

Twin Peakst nézni muszáj. Apám onnantól kezdve pesztrált, hogy ez a legjobb sorozat a világon, amióta először ment magyar tévében. Amikor aztán beadtam a derekam (8 évvel később ismételte a királyi tévé), teljes mániákus lettem, amikor gimis lettem az első kérdésem mindenkihez az volt, hogy nézi-e a Twin Peakst. Azóta is csodálkozom, hogy miért nem vertek agyon a második napon.




Angelo Badalamentire már mindenféle médiában ezermillió karaktert lőttek el, ezért nem fogok most részletekbe belemenni. Nyilván a Twin Peaks zenéje a csúcsteljesítménye, nem sokkal a Straight Story soundtrack után, de szerzett zenét rengeteg más mozihoz is (Jean-Pierre Jeunet: Elveszett Gyerekek Városa vagy Eli Roth: Kabinláz például). Őt szeretni kell, mert jó, és nem egy Hans Zimmer, aki addig üti-vágja az összealls hangszert, amíg pár pöttyöket látsz a szemed előtt, pedig csak a Gladiátor filmzene első trackjét hallgatod. Ha már mondani kell hasonló szerzőket, akik átvehetik a helyét, nekem rögtön Michael Giacchino jut eszembe, aki a Call Of Duty-n kezdte (azért sokat dobott a zene olyankor, amikor mondjuk feltűnik az első tank és a páncélököl sehol) aztán a Losttal folytatta, most meg Oscarra jelölték a L'ecsóért.

Na már megint elkalandoztam. A Laura Palmer's Theme a Twin Peaks második legismertebb dallama, úgymint a Twin Peaks Theme, a filmzene-korongra ez is kétszer, két formában került (Laura Palmer's Theme - Love Theme From Twin Peaks, az utóbbi fagotton és Twin Peaks Theme - Falling, az utóbbi Julee Cruise vokáljával). Egyszer régen a nagy TP-fandomban még találtam egy honlapot, ami összeszámolta, hogy ez a theme hányszor csendül fel az első részben. Valami tizenvalahány lett az eredmény.



Az M83-ért valahogy sosem voltam annyira oda egy ideig. A korábbi lemezei nem érdekeltek, a Before The Dawn Heals Us-t pedig hallgattam-halgattam, de nem voltam elájulva. Aztán vagy két éve megláttam az (album kiadásának idején) duó második lemezét a Saturnban 900 forintért, ez volt a Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts. Amúgy ez egy nagyon jó technika, ha az ember elkolbászol a Saturnba vagy Media Marktba, és végigböngészi az akciós lemezeket, nekem így sikerült bagóért leakasztani Bob Dylant, Dizzee Rascalt, Fischerspoonert, Alan Braxe válogatást (ami a világ egyik legjobb francia house lemeze) és Ratatatot. A második M83at is leakaszthattam volna, de egy élelmes bácsi egy délelőtt fogta az összes akciós cédét az Árkádi boltban, bepakolta a kosarába, és egyesével belehallgatott az összesbe. Amikor megkérdeztem, hogy van-e olyan, ami nem kell, akkor odaadta a kosarát, csak egyet tartott meg. A Before The Dawn Heals Us volt a kezében.

Szóval a leghosszabb című M83 albumot nagyon ajánlom mindenkinek, akinek mondjuk elege van abból, hogy vad elektronikus zenét csak tüctücként kategorizálnak emberek, vagy hogy nem hiszi azt, hogy ilyenekkel is lehet érzelmeket facsarni a hallgatóból. A Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts egy giccses, de gyönyörű lemez, van, aki sikítva tépné le a fejéről a fülest az első hangoktól, de azt lehetetlen letagadni, hogy olyanok, mint egy túlvezérelt Badalamenti: az Unrecorded ugyanis az akkordokat a Laura Palmer's Theme-ből szedte.

4 komment

Címkék: mp3 zene twin peaks m83 angelo badalamenti julee cruise laura palmer unrecorded michael giacchino before the dawn heals us dead cities red seas&lost ghosts hans zimmer

A bejegyzés trackback címe:

https://ismerosvalahonnan.blog.hu/api/trackback/id/tr14356818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

virtualdog 2008.04.05. 18:59:40

Twin Peaks rulez! Zenéjével együtt. Beraktuk egyszer Nevadában, egy Tonopah nevű kisváros furcsa hoteljának szobájában (belül faborítás, földszinten kaszinó és szolid háromfős élőzenekar a piázgató három főnek a pult előtt, falakon szarvasagancsok és rééégi zenegépek, földön mindenhol szőnyeg és szabad cigizni bent, sőt kötelező :D). Hatalmas feelingje volt. :D

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.04.05. 19:01:16

hát nekem az egyetlen hasonló élmény az volt, amikor a német autópályán beraktuk a kocsiban a Kraftwerk 22 perces Autobahnját. az is működött! :D

gurkaserpa 2008.04.06. 15:28:15

nem értem. most akkor a Dead Cities stb átváltozott a bácsi kezében Before The Dawn Heals Us-zá, v mi van?

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.04.06. 19:11:23

nem, nem, két szálon fut a cselekmény. :D

egyszer elmentem és megvettem a Dead Citiest.

másodjára elmentem, és egy bácsi már elhappolta előlem a Before the Dawnt.
süti beállítások módosítása