HTML

ismerős valahonnan

Meghallgatom, megszeretem, megírom, ti is meghallgatjátok, megszeretitek, de nem írjátok meg, mert az lenne milyen már.

Friss topikok

  • Faby: Tudtam, hogy ismerős valahonnan, most már a forrását is ismerem, köszönöm. De! A "megfolytotta" mi... (2019.06.27. 16:56) Spanyolviasz: Walk Like James (The Four Seasons + Bon Bon)
  • tkábeles: Ákos dalai nem csak dalszövegek,hanem versek is. Általában versírás közben az ember nem a betűkre ... (2010.05.22. 10:25) Eszperente messiás
  • SLACÓ: ...akárki volt, gyenge dolognak tartom a COHIBA szivarok gyűrűjének szín- és forma világát konvert... (2010.03.23. 22:00) Friss vér
  • Bögrecast: Datarock interjú, itt és most www.radiobogre.com/index.php/adasok/34-interju/227-datarock-interju (2009.05.29. 13:21) Fa-Fa-Fa Heads (Talking Heads + Datarock)
  • Bögrecast: Datarock interjú, itt és most www.radiobogre.com/index.php/adasok/34-interju/227-datarock-interju (2009.05.29. 13:20) Datarock 'n' roll (update)

Walk Her To A Movie (Ladytron + Franz Ferdinand)

2008.01.27. 13:40 bakfitty

Az első poszt nyilván az lesz, amiért ezt az egészet felötlött bennem. Körülbelül 2005 őszén, vagy amikor először kiszivárgott nyáron, már nem emlékszem, meghallottam a Franz Ferdinand Walk Away-jét, marhára ismerős volt a riff. És idegen is, mert talán ez volt a FF első középtempós száma és marhára untam. Aztán az albumnak később elég hullámzott a megítélése nálam (imádtam -> untam -> utáltam -> szerettem -> most éppen hidegen hagy) de az a rohadék gitártéma, na az nagyon bogarászta a fantáziámat.



És akkor, miközben nagy FF imádatban hallgattam a második albumot, valahogy elővettem csak úgy kontrasztnak a Ladytron első, 604 c. albumát. Mai napig a legjobb Ladytron album, ilyen kis ropogós elektropop, halálkomoly arccal előadva, a Portishead-electroclash időintervalluma alatt rengeteg hasonló együttes alakult. Legjobb erényük az, hogy teljesesen nemzetköziek, egyik dalukhoz sem kell japán kokósnak vagy európai juppinak lenni, hogy átjöjjön, de ha azok vagyunk, az sem nagy gebasz. (Ezért szeretnék gratulálni ezúton is a tavalyi Britmánia szervezőseregének, hogy sikerült ezt a tényleg Liverpoolból származó, de minimális angolságú együttest elhozni a már látatlanban is fish&chips szagot izzadó Rakes helyett.)


A 604-en fenn van a Ladytron első kislemeze, az 1999-es He Took Her To A Movie is. Ami egy marhajó szám egy marhajó nyitótémával. Hoppá! Ez viszont ismerős valahonnan! A Franz Ferdinand a Walk Away alapjához egy az egyben elnyúlta a He Took Her To A Movie nyitását, igaz, billenytű helyett gitáron és kicsit lassítva, de mégis. Sokáig azzal hitegettem magam, hogy "ezek a britek mind nagy haverok és tuti jóban vannak és nem morcosak, ha egymástól nyúlnak." Frászt, a FF és a Ladytron zeneileg köszönőviszonyban sincsenek egymással, az NME sem hozott le közös fotót róluk, és nem láttam őket Liverpool utcáin egymás seggére csapkodni.

Ez a felismerés sokat hozzátett ahhoz, hogy az akkori kedvencem, az FF szép lassan eltűnjön számomra a sublót alján. Az első lemezüket még előveszem - a Darts of Pleasure még mindig az egyik legjobb szám a világon - de a második már csak porosodik, a harmadikra meg nem is tudom, hogy kíváncsi vagyok-e már. Jó, persze, marha sok szerepe volt ennek abban is, hogy az első Szigetes koncertjük eszméletlen volt, a második viszont petyhüdt hakni.

2 komment

Címkék: mp3 zene franz ferdinand sziget ladytron rakes 604 walk away he took her to a movie darts of pleasure brtimánia

A bejegyzés trackback címe:

https://ismerosvalahonnan.blog.hu/api/trackback/id/tr97313482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

söcsö · http://musicismyradar.blog.hu/ 2008.03.11. 12:19:32

Hallgasd meg a Your The Reason I'm Leaving verze részét, majd Delhusa Djon buzukis baromságát, és kiderül kitől loptak még. :DD

söcsö 2008.03.11. 12:20:14

You're, így helyes.
süti beállítások módosítása