HTML

ismerős valahonnan

Meghallgatom, megszeretem, megírom, ti is meghallgatjátok, megszeretitek, de nem írjátok meg, mert az lenne milyen már.

Friss topikok

  • Faby: Tudtam, hogy ismerős valahonnan, most már a forrását is ismerem, köszönöm. De! A "megfolytotta" mi... (2019.06.27. 16:56) Spanyolviasz: Walk Like James (The Four Seasons + Bon Bon)
  • tkábeles: Ákos dalai nem csak dalszövegek,hanem versek is. Általában versírás közben az ember nem a betűkre ... (2010.05.22. 10:25) Eszperente messiás
  • SLACÓ: ...akárki volt, gyenge dolognak tartom a COHIBA szivarok gyűrűjének szín- és forma világát konvert... (2010.03.23. 22:00) Friss vér
  • Bögrecast: Datarock interjú, itt és most www.radiobogre.com/index.php/adasok/34-interju/227-datarock-interju (2009.05.29. 13:21) Fa-Fa-Fa Heads (Talking Heads + Datarock)
  • Bögrecast: Datarock interjú, itt és most www.radiobogre.com/index.php/adasok/34-interju/227-datarock-interju (2009.05.29. 13:20) Datarock 'n' roll (update)

Ach, you're no fun anymore!

2008.10.08. 12:03 bakfitty

Viszonyom a Franz Ferdinanddal nagyon kackiás utat járt be. Amikor kijött az első lemezük, teljesen odáig voltam. Talán az első együttes volt, akiért rajongtam, akiknek folyamatosan jártam a honlapjukra, bevágtam a tagok neveit, folyamatosan nézegettem a klipjeit és minden egyes ismerősömnek a kezébe nyomtam a cédét, hogy hallgasd meg, mert akkor jó lesz neked. Először a Take Me Out klipjét láttam tőlük, és egyik lakótársammal éppen nagy zenei vitában voltunk, amikor a klip végén kinyögtem, hogy figyelj a Franz Ferdinandra, mert nagyok lesznek. Akkor csak félig viccből mondtam, de utólag igazam lehetett.

A nagy Franz Ferdinand fandom sok úton indított el: az allmusic annó úgy tituláta őket, mint a "skót Interpol", akkor még azt sem tudtam mi az a Gang of Four, a Josef K-ról meg pláne nem hallottam, úgyhogy azzal, hogy kicsit megvizsgáltam a hátterüket, nagy lépéseket tettem a zenebuziság felé. Kevés zeneileg győzedelmesebb pillanatom volt annál, mint amikor meghallottam a Josef K albumát és rájöttem, hogy pontosan ugyanolyanok, mint a Franz Ferdinand, mínusz egy kis diszkóval. Akkor tudtam, hogy ez lesz a feladatom, hogy megmondjam, hogy mi a régibb és jobb annál, amit mindenki más hallgat.

A második albumot nagyon vártam, bár míg az összes térített ismerősöm odáig volt a Do You Want To-tól, én nem tudtam rá felelőtlenül ugrálni. Volt benne valami öncélúan pofátlan, valami nagyképű, amit az első lemezben nem láttam. A klipjeik is egyre grandiózusabbak lettek, a You Could Have It So Much Better felvételéről kézült webizódok fárasztóak voltak: az elsőn Alex Kapranos csodálattal simogatott valami antik erősítőt, amivel elvileg az egész albumot rögzítették, a másodikon a gitáros Nick McCarthy elment felvenni valami vidéki csermelyt, hogy majd jól felhasználja az albumon, aztán mikor otthon meghallgatta, ott jött rá, hogy használhatatlan lett. Ahelyett, hogy a riffekkel kápráztattak volna el, olyan hülye kijelentéseket tettek, hogy "ettől a lemeztől majd sírni fognak a lányok", és a második szigetes koncertjükön egyszerűen botrányosak voltak. Kapranosnak nem volt hangja, ezért a vokálok fele el sem hangzott, kevés számot játszottak de azokat is kihúzták tőlük teljesen idegen gitár és dobszólókkal. A You Could Have It So Much Better nem lett rossz, csak nem volt olyan jó az előző. Bár azt sosem fogom megbocsájtani, hogy a legjobb számot (What You Meant) elbaszták azzal, hogy az akusztikus gitár minden dallam után valami fémes hanggal felszisszen. Egyszerűen trehány lett, a Franz Ferdinand pedig egyre gőgösebb: az Eleanor Put Your Boots On klipverziójára dobokat tettek, amivel sikeresen tönkretették az album szép lassú balladáját, majd elkezdtek változó minőségű kislemezeket kiadni, amik közül csak a L. Wells volt értékelhető - igaz, az volt az egyik legjobb számuk.

Aztán a szokásos értelmezhetetlen sajtónyilatkozatokon kívül ("táncosabb lesz", stb) a többi néma csend. Eddig.

Pár hete kezdett el körözni a Lucid Dreams a blogokon, először még rettenetes minőségű bakelitripben, aztán végre normális hangzásban is, az ITunes már augusztusban kihozta, és akkor jelent meg az NFL Madden amerikai focis videójáték soundtrackjeként is. És egyszerűen érdektelen. Nincs benne sem az az egyszerű nagyszerűség, ami az első albumon volt, idióta szövegek (radio helyett rodeo-t mond, ejha), furcsa kapcsolódási pontok (fárasztó country) és nincs benne diszkó. Semmi. Rengeteg házibulin táncoltam és táncolom szarrá magam a This Fire-re vagy a Take Me Out-ra, de ezzel már én sem tudok mit kezdeni. A bőrnyakkendős-diszkótáncos osztagok ideje amúgy is leáldozott, a Franz Ferdinand ezek szerint ugyanolyan lesz, mint a Strokes, akiket csak az ezredfordulót követő szűk években lehetett értelmezni, aztán eltűnt a fontosságuk. Vagyis jöttek újak, Angliában nem hiszem, hogy sokakat fognak érdekelni, hiszen ott már a nu rave is hála a jó istennek eltűnőben van. Akar valaki fogadni velem, hogy lesz-e mondjuk harmadik Klaxons album? És hogy lesz-e negyedik Franz Ferdinand? Sejtettem.

Ettől még lehet jó az egyelőre cím nélküli harmadik album. De már nem várom.

Franz Ferdinand - Lucid Dreams
 

10 komment

Címkék: mp3 zene franz ferdinand lucid dreams

A bejegyzés trackback címe:

https://ismerosvalahonnan.blog.hu/api/trackback/id/tr48702666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

irrelevant 2008.10.08. 12:40:57

Köröz.
Nem kőröz.
Pláne nem kőrőz.

Amúgy jó írás, ugyanezt éreztem az 1. és 2. albummal kapcsolatban.

irrelevant 2008.10.08. 12:53:29

Hát ezt a Lucid Dreams-et sem fogom addig hallgatni, míg rojtos lesz a hangszóró.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.10.08. 13:10:42

még mindig nem tudom eldönteni, hogy a franz lett rosszabb, vagy csak eltelt 4 év az első album óta, és ekkorát fordult a világ.

Red7 2008.10.08. 13:28:14

Kicsit korai talán temetni a 2000-es évek egyik legtehetségesebb zenekarát egyetlen szám miatt. Könnyen lehet, hogy az albumon lesz egy féltucat ennél sokkal jobb szám. Nyáron volt szerencsém őket látni Ferrarában, kurva jók voltak (az említett szigetes koncert pedig tényleg gáz volt), jól szóltak, nagyon jó fejek voltak, és a Lucid Dreams-nél sokkal jobb számokat is játszottak.

royaljerry · http://royaljerry.wordpress.com 2008.10.08. 13:40:16

...csak már jönne ki az a harmadik lemez! Lassan négy éve, hogy egyáltalán. Én még várom.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2008.10.08. 13:47:56

Az a bajuk, hogy nagyon magasra tették a mércét az első albummal és utána már nehéz volt/lesz átugrani.

Zser 2008.10.09. 10:21:21

Én is akadékoskodnék: kackiás utat nem járhat be, maximum kacifántosat.

gurkaserpa · http://www.newkidsontheblog.blog.hu 2008.10.10. 00:41:15

ha már ennyit tökölnek egy lemezzel, abból sok jó nem sülhet ki. ha sok ötlet van, meg kreativitás, meg motiváció, akkor egy album pikkpakk kész van. ha meg nem, akkor jön a trombita, a gyerekkórus, meg a többi csicsa, és az egészet megette a fene.

Ortisz · http://brog.blog.hu 2009.03.02. 23:48:06

Hát az albumverzió még rosszabb; a szinlgi legalább tökös volt, de ez a herélt röfrén, kérem!
süti beállítások módosítása