Semmi nem idegesít jobban, mint a pofátlan, egyértelmű, szigorúan profitorientált nyúlás.
És idén a legjobban a Madcon húzása idegesít. Szóval van a Frankie Valli & The Four Seasons-nek egy száma a Beggin', ami önmagában is nagyon jó, de egy Pilooski fedőnevű arc olyan editet rittyentett belőle, hogy Sarola is elismerően csettintett utána, és követelte, hogy a létező összes adathordozójára tegyem fel. Én is nagyon szeretem, sokkal invenciózusabb, mint az a nyamvadt Elvis remix volt pár éve. Emlékszik valaki arra, hogy azt ki követte el? Valami holland volt asszem.
Mióta létezik igazából hatékony és professzionális fájlcsere, a gépek előtt ülő júzerek megbolondultak attól, ha valami nagyon híres szám struktúráját megbolondították, le merem fogadni, hogy a Napster és Kazaa forgalmának egy jókora szeletét a mash-upok tették ki. Nem szégyen az, nekem is megvan még a Soulwax Beatles + Kraftwerk mashupja, és még mindíg szórakoztat. De a mash-up kilépett a sötétségből, a Soulwax után egyre több potmétermágus adott ki hivatalosan mashup albumokat (megjegyzés: könyörgöm, senki nem mondja ezekre hogy bootleg, mert megőrülök), A-Trak tavaly kihozta a Dirty South Dance-t, ami összehegesztett rapet és elektrót, LCD Soundsystemet és Gwen Stefanit, Morodert és M.I.A.-t, ésatöbbi. És volt még Greg Gillis, aki meg frankón koncertezik is a Girl Talk néven kiadott albumaival. A mashup őrület egy idő után elmúlt, és átvették helyüket a (re)editek, amiket igazából nem tudok definiálni, még annyira se, hogy mi a különbség egy edit és egy remix között. Talán az, hogy az edit csak és kizárólag a szám részeiből dolgozik, de ebben sem vagyok biztos. Szóval egy egész szubkultúra épült már az editekre, megjelentek olyan arcok is a színtéren mint a nemrég nálunk járt Todd Terje vagy Prins Thomas különböző álneveken, Peter Visti is nagyon jókat csinált, az ő Chris Rea editje a legjobb a világon, majd feltöltöm egyszer, de megjelent a színtéren a francia Pilooski is, méghozzá Beggin' editjével iszonyatosan sikeres volt bizonyos körökben, még az olyan kérgesszívű hipszterek mint én is ropták rá.
Erre jön a norvég Madcon nevű rapduó és beleszarik a müzlimbe. Nem elég, hogy egy az egyben átveszik a Beggin' editjét, de még Frankie Valli szívenszúrt hangját is eltűntetik belőle úgy, hogy feléneklik újból. Ami kit zavarna, szabadság van, tegyék amit akarnak. De legalább ne legyenek úgy sikeresek, hogy egyszer sem említik meg Pilooski nevét! Grrrr!